För första gången finns nu alla våra hemsidor nu samlade under en webadress som gör att nuvarande och framtida patienter, kunder och medarbetare lättare ska kunna komma i kontakt med oss. Välkommen!

Johanna Friman, marknadschef.

Hej Johanna Friman, marknadschef! Varför har ni gjort en gemensam hemsida för Helsa?

– Vi vill vi samla oss under ett varumärke som bättre talar om vad vi vill uppnå, det vill säga bättre hälsa för alla. I arbetet att skapa ett enat varumärke som tar sin utgångspunkt i Helsas tidigare cirka 15 varumärken blev det självklart med en gemensam webbplats.

Vad är det viktigaste för er med denna nya webbplats?

– Vårt absolut främsta fokus är att våra nuvarande och framtida patienter, kunder och medarbetare enkelt ska kunna komma i kontakt med oss. Det sker bland annat med hjälp av geopositionering där besökaren får upp förslag på våra verksamheter i närheten av där de befinner sig.

Vad är ni mest nöjda mer?

– Att vi har fokuserat på besökaren och försökt att skapa en webbplats som känns tydlig, snabb och enkel att förstå. Det gäller allt från val av ord, navigation och omfattning. Bakom varje text finns en människa som relaterar till texten på ett personligt sätt. Vi har försökt sträva efter en ton, design och känsla som känns enkel, vänlig och mjuk som möter läsarens behov bättre.

Vad händer nu?

– I och med namnändring och gemensam hemsida har vi kommit en bra bit på väg med bygget av vårt gemensamma varumärke Helsa. Det är en av flera aktiviteter för att bygga en vi-känsla inom koncernen så att alla vi medarbetare känner att vi tillhör någonting mer än just än sin egen enhet. Nu jobbar vi vidare med målet att ha de nöjdaste patienterna, kunderna och medarbetare med en teknik som ger patienter och kunder hos Helsa kunskap att ta hand om sig på rätt sätt. För vad är viktigare än hälsan?